[PODCAST] Repolonizacja przemysłu lotniczego, czyli dlaczego potrzebujemy polskiej fabryki samolotów?

Czas czytania: 3 min

W kolejnym odcinku Iskry lecą rozmawiamy o lotnictwie w polskim wydaniu. Tematem odcinka nie będzie jednak świeżo ogłoszona siatka wakacyjnych połączeń z Modlina i Balic, a polski przemysł lotniczy, którego wartość sprzedaży to ponad pięć miliardów złotych, a liczba zatrudnionych dochodzi do 18 tysięcy osób. Kto i dlaczego produkuje w Polsce samoloty? Jaka jest rola polskich przedsiębiorstw w tej branży? Czy w świecie dominacji globalnych koncernów są nisze, które możemy zagospodarować?

Debiutujący w roli gospodarza naszego podcastu Jakub Kucharczuk rozmawia z Romanem Ignasiakiem, prezesem zarządu spółki Mieleckie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o., której właścicielem jest Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa.

Spółka Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa, działająca pod nazwą Mieleckie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o., została niedawno nowym właścicielem Wydziału Usług Lotniczych w Mielcu. Umowę przeniesienia praw własności do zorganizowanej części przedsiębiorstwa podpisano 31 października 2022 roku z firmą Airbus Poland S.A. Głównym celem nabycia Wydziału Usług Lotniczych w Mielcu przez spółkę Instytutu jest poszerzenie możliwości w zakresie komercjalizacji prac i produktów oraz wspólnych projektów badawczo-rozwojowych. Nowa jednostka specjalizuje się w usługach i szkoleniach lotniczych, ale rozwija także projektowanie i produkcję części, elementów wyposażenia oraz komponentów lotniczych.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

przeczytaj również​