Łukasiewicz na Warsaw Industry Week

Czas czytania: 3 min

Targi Warsaw Industry Week to ostatnia impreza targowa w 2024 r., na której pokazał się Łukasiewicz. Te targi to jedne z największych w Polsce wydarzeń dla przemysłu: na 65 tysiącach metrów kwadratowych kilkuset wystawców odwiedziło około 20 tysięcy osób. A dla nas była to okazja do zawarcia nowych, biznesowych znajomości i odświeżenia kilkunastu relacji już trwających.

Tegoroczne targi zainaugurowała konferencja branży przemysłowej, którą otworzyli wiceminister nauki, prof. Marek Gzik i prezes Łukasiewicza, Hubert Cichocki. Konferencję zorganizowały wspólnie dwa podmioty: Centrum Przemysłu 4.0 oraz Forum Automatyki i Robotyki Polskiej. Szczególnie cieszy nas to, że od samego początku Łukasiewicz był wymieniony w kilku wystąpieniach.

Warsaw Industry Week jest jedną z największych imprez targowych branży przemysłowej. Tegoroczną ekspozycję zdominowały ekspozycje dotyczące automatyzacji i robotyzacji przemysłu, chociaż można było trafić firmy z wielu innych obszarów. Jednak to, co najbardziej rzucało się w oczy w pobliżu ekspozycji Łukasiewicza to sporo małych robotów, przeznaczonych do dozoru i inspekcji instalacji przemysłowych czy do drobnego transportu.

Minister zachęca do współpracy

Już podczas otwarcia mogliśmy wysłuchać szczególnie dla nas miłej rekomendacji wiceministra nauki, Marka Gzika, który zachęcał zebranych do współpracy z polską nauką, a w szczególności z Łukasiewiczem.

Zachęcam do zainteresowania się całą ofertą Sieci Badawczej Łukasiewicz. To jest ponad 20 instytutów o dużej renomie i świetnie przygotowanych do współpracy. Przez ostatnie 20 lat udało się nam w Polsce zbudować bardzo dobrze wyposażone laboratoria oraz zwiększyć potencjał badawczy. Chcemy, aby współpraca nauki z biznesem była jeszcze bardziej zacieśniona.

Prezes Cichocki zapowiedział nową strategię Sieci Badawczej Łukasiewicz, której projekt aktualnie podlega ocenie ministerstw. Podkreślił wagę, którą Łukasiewicz przykłada do partnerstwa z przemysłem i zaakcentował rolę informacji zwrotnej od naszych partnerów. Prezes zapowiedział, że skoncentrowane na realnych potrzebach przemysłu podejście ma być wpisane w strategię Łukasiewicza.

Partnerstwa z przemysłem są dla nasz szczególnie ważne. Dzięki nim na każdym etapie procesu rozwoju gotowości technologicznej (TLR) otrzymamy informację zwrotną od przedsiębiorców, dotyczącą ich realnych potrzeb. Przez to z kolei będziemy mogli przeznaczać środki finansowe na te projekty, na które jest zapotrzebowanie w przemyśle. Mam nadzieję, że takie podejście stanie się standardem w komercjalizacji w Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Wiele rozmów i pozyskanych kontaktów

W tej edycji targów wystawiliśmy punkt informacyjny, a nie stoisko Łukasiewicza. W porównaniu z poprzednią ekspozycją, nasz punkt był sporo mniejszy, a jednak zainteresowanie odwiedzających całkiem spore. Każdego dnia obsługa stoiska przeprowadzała dziesiątki krótszych i dłuższych rozmów, z których większość kończyła się wymianą namiarów i zapowiedzią kontaktu w konkretnych sprawach.

Dużą grupę rozmówców stanowiły osoby, które już miały do czynienia z instytutami Łukasiewicza. Zwykle rozmowa zaczynała się podobnie: „Przychodzę, bo już robiłem projekt z waszym instytutem” – spora grupa utożsamiała bowiem Łukasiewicza z instytutem, z którym już coś wspólnie zrobiono. Zdziwienie zatem wywoływała informacja, że oprócz tego, konkretnego instytutu istnieje ponad dwadzieścia innych.

Inną, ważną grupę stanowili odwiedzający, dla których te targi były pierwszym kontaktem z marką Łukasiewicz. Ekipa targowa starała się więc dowiedzieć, jakiego obszaru B+R dotyczą poszukiwania ich rozmówcy i próbowała kierować do konkretnego instytutu lub nawet konkretnej osoby. Jeden z przedsiębiorców bardzo pozytywnie zdziwił się, kiedy – po zapewnieniu, że postaramy się skontaktować go z osobą odpowiedzialną za zgłoszone zapotrzebowanie – nasza koleżanka zadzwoniła do niego z danymi osoby, do której powinien trafić. Wcześniej sprawdziła to w instytucie, uzyskując dane konkretnego pracownika. Przedsiębiorca, zaskoczony szybkością reakcji, podziękował i dodał, że jeszcze nie zdążył wyjść z targów, a już ma namiar na potencjalne rozwiązanie.

Branża się prezentuje…

Targi to okazja nie tylko do prezentacji oferty, ale przede wszystkim do prezentacji marki. Zadaniem zespołów targowych jest zdobywanie kontaktów potencjalnych kontrahentów i dostarczanie im oferty, która ich interesuje. Ale na polu prezentacji marki, załogi targowe także mają swoje, dodatkowe zadanie. To obserwacja trendów wystawienniczych. Kolejny raz mogliśmy stwierdzić, że nasze stoisko, na którym zwykle eksponujemy nasze technologie i produkty wciąż prezentuje się nowocześnie. Ale to dla nas za mało: przygotowujemy już nową ekspozycję, o której więcej będziemy mogli powiedzieć już za około dwa miesiące.

Plany na przyszłość

Targi Warsaw Industry Week były ostatnią imprezą w tym roku, na której pojawił się Łukasiewicz. Łącznie odwiedziliśmy siedem imprez wystawienniczych, a w przygotowanie ekspozycji zaangażowana była większość instytutów Łukasiewicza. Aktualnie przygotowujemy plany na przyszły rok, a dotyczą one nie tylko obecności Łukasiewicza na targach, których listę – wraz z instytutami – intensywnie przeglądamy, oceniamy i aktualizujemy. Plany dotyczą także zupełnie nowego stoiska targowego, które… I tutaj przerywamy, z konkretami wrócimy za dwa miesiące.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

przeczytaj również​

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds