Polityka prywatności

Polityka prywatności

Informacje ogólne

  • Niniejsza polityka prywatności reguluje zasady korzystania ze strony lukasiewicz.gov.pl (dalej jako: „Serwis”), w tym zasady zapisywania i uzyskiwania dostępu do danych na urządzeniach końcowych użytkowników Serwisu.
  • Administratorem Serwisu oraz administratorem danych osobowych przetwarzanych za pośrednictwem Serwisu jest Centrum Łukasiewicz z siedzibą w Warszawie (02-822 Warszawa), ul. Poleczki 19 (dalej jako: „Administrator”). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie KLAUZULA INFORMACYJNA – zasady przetwarzania danych osobowych.
  • Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem formularzy w zakładce „Kariera” – Łącz edukację z pracą w Łukasiewiczu jest Sieć Badawcza Łukasiewicz – Krakowski Instytut Technologiczny. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się pod dostępnym formularzem rekrutacyjnym.
  • Serwis gromadzi dane o użytkownikach. Cześć danych jest gromadzona automatycznie i anonimowo, a część danych to dane osobowe podane dobrowolnie przez użytkowników za pośrednictwem formularzu umieszczonych w Serwisie.

Anonimowe dane gromadzone automatycznie:

  • Adres IP,
  • Typ przeglądarki,
  • Rozdzielczość ekranu,
  • Przybliżona lokalizacja,
  • Otwierane podstrony serwisu,
  • Czas spędzony na odpowiedniej podstronie serwisu,
  • Rodzaj systemu operacyjnego,
  • Adres poprzedniej podstrony,
  • Adres strony odsyłającej,
  • Język przeglądarki,
  • Prędkość łącza internetowego,
  • Dostawca usług internetowych.

Dane gromadzone podczas rejestracji w projekcie ,,Rzuć nam wyzwanie”:

  • Imię / nazwisko / pseudonim,
  • Adres e-mail,
  • Adres IP (zbierane automatycznie),

Dane gromadzone podczas zapisu do usługi Newsletter

  • Adres e-mail,

Dane gromadzone podczas prowadzenia rekrutacji

  • Imię i nazwisko kandydata
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Adres do korespondencji

Część danych (bez danych identyfikujących) może być przechowywana w plikach cookies. Cześć danych (bez danych identyfikujących) może być przekazywana do dostawcy usług statystycznych.

POLITYKA COOKIES

1. Administrator za pośrednictwem Serwisu wykorzystuje pliki cookies (dane tekstowe zapisywane na urządzeniach końcowych użytkownika Serwisu) służące do zbierania informacji dotyczących korzystania z Serwisu przez użytkowników.

2. W ramach Serwisu wykorzystywane są następujące pliki cookies (niezbędne):

a) Cookies wewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z urządzenia użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu,

b) Cookies zewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z urządzenia użytkownika przez systemy teleinformatyczne serwisów zewnętrznych, określonych w punkcie 3 poniżej. Skrypty serwisów zewnętrznych, które mogą umieszczać pliki Cookies na urządzeniach użytkownika zostały świadomie umieszczone w Serwisie poprzez skrypty i usługi udostępnione i zainstalowane w Serwisie

c) Cookies sesyjne – pliki zamieszczane i odczytywane z urządzenia użytkownika przez Serwis podczas jednej sesji danego urządzenia. Po zakończeniu sesji pliki są usuwane z urządzenia użytkownika,

d) Cookies trwałe – pliki zamieszczane i odczytywane z urządzenia użytkownika przez Serwis do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji urządzenia, chyba że konfiguracja urządzenia użytkownika jest ustawiona na tryb „usuwanie plików Cookie po zakończeniu sesji urządzenia”.

3. W Serwisie mogą znajdować się narzędzia lub treści kierujące użytkowników do serwisów zewnętrznych świadczących usługi multimedialne, społecznościowe lub inne. Administrator w Serwisie wykorzystuje skrypty javascript i komponenty webowe tych serwisów, które mogą umieszczać cookies zewnętrzne na urządzeniu użytkownika. Lista serwisów zewnętrznych znajduje się poniżej:

      • Usługi multimedialne:
      • Usługi społecznościowe / łączone:(Rejestracja, Logowanie, udostępnianie treści, komunikacja, itp.)
      • Prowadzenie statystyk (opcjonalne pliki cookies):

4. Usługi świadczone przez te serwisy są poza kontrolą Administratora. Podmioty świadczące te usługi mają własne warunki ich świadczenia i własne polityki prywatności. Pamiętaj, że w ustawieniach swojej przeglądarki możesz sam decydować o dozwolonych plikach cookies jakie mogą być używane przez poszczególne serwisy internetowe. Administrator dokonuje wszelkich możliwych działań w celu weryfikacji i doboru partnerów Serwisu w kontekście bezpieczeństwa użytkowników. Administrator do współpracy dobiera znanych, dużych partnerów o globalnym zaufaniu społecznym. Nie posiada on jednak pełnej kontroli nad zawartością plików cookies pochodzących od zewnętrznych partnerów. Za bezpieczeństwo plików Cookies, ich zawartość oraz zgodne z licencją wykorzystanie przez zainstalowane w serwisie Skrypty, pochodzących z serwisów zewnętrznych.

5. Celem wykorzystywania plików cookies przez Serwis jest usprawnienie i ułatwienie dostępu do Serwisu, prowadzenie statystyk związanych z ilością użytkowników, liczbą odwiedzin Serwisu, rodzajów urządzeń łączących się z Serwisem. Cele wykorzystywania plików cookies zewnętrznych wskazane są we właściwych politykach prywatności serwisów zewnętrznych.

6. Mechanizmy składowania, odczytu i wymiany danych pomiędzy plikami cookies zapisywanymi na urządzeniu użytkownika a Serwisem są realizowane poprzez wbudowane mechanizmy przeglądarek internetowych i nie pozwalają na pobieranie innych danych z urządzenia użytkownika lub danych innych witryn internetowych, które odwiedzał użytkownik, w tym danych osobowych ani informacji poufnych. Przeniesienie na urządzenie użytkownika wirusów, koni trojańskich oraz innych robaków jest także praktycznie niemożliwe.

7. Zastosowane przez Administratora cookies wewnętrzne są bezpieczne dla urządzeń użytkowników i nie zawierają skryptów, treści lub informacji mogących zagrażać bezpieczeństwu danych osobowych lub bezpieczeństwu urządzenia z którego korzysta użytkownik.

8. Administrator stosuje wszelkie możliwe środki techniczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych umieszczanych w plikach cookies. Należy jednak zwrócić uwagę, że zapewnienie bezpieczeństwa tych danych zależy od obu stron, w tym działalności użytkownika. Administrator nie bierze odpowiedzialności za przechwycenie tych danych, podszycie się pod sesję Użytkownika lub ich usunięcie, na skutek świadomej lub nieświadomej działalność Użytkownika, wirusów, koni trojańskich i innego oprogramowania szpiegującego, którymi może jest lub było zainfekowane Urządzenie Użytkownika. Użytkownicy w celu zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami powinni stosować się do dobrych praktyk bezpiecznego korzystania z sieci (aktualny system operacyjny, aktualny program antywirusowy, korzystanie z zabezpieczonych i zaufanych WI-FI itp.).

9. Użytkownik może w dowolnym momencie samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące zapisywania, usuwania oraz dostępu do danych zapisanych plików Cookies przez każdą witrynę internetową.

10. Informacje o sposobie wyłączenia plików Cookies w najpopularniejszych przeglądarkach komputerowych dostępne są na stronie: jak wyłączyć cookies lub u jednego ze wskazanych dostawców:

11. Użytkownik może w dowolnym momencie usunąć wszelkie zapisane do tej pory pliki cookies korzystając z narzędzi urządzenia użytkownika, za pośrednictwem którego użytkownik korzysta z usług Serwisu.

    1.  
Pola oznaczone znakiem * są wymagane
PIERWSZA PRACA W R&D: FORMULARZ REKRUTACYJNY

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATÓW DO PRACY

(REKRUTACJA)


Wersja 1

Stosownie do postanowień art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE realizujemy obowiązek informacyjny

 

Informujemy, że użyte w niniejszej klauzuli informacyjnej skróty oznaczają:

1.   Dane osobowe/dane - oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;

2.   Odbiorca danych – oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe, niezależnie od tego, czy jest stroną trzecią. Organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem powszechnie obowiązującym, nie są jednak uznawane za odbiorców - przetwarzanie tych danych przez te organy publiczne musi być zgodne z przepisami
o ochronie danych mającymi zastosowanie stosownie do celów przetwarzania; przy czym przez sformułowanie, „strona trzecia” rozumie się osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub podmiot inny niż osoba, której dane dotyczą, administrator, podmiot przetwarzający czy osoby, które – z upoważnienia Administratora lub podmiotu przetwarzającego – mogą przetwarzać dane osobowe.

3.   Przetwarzanie - oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;

4.   RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;

5.   Zgoda osoby, której dane dotyczą – oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych.

 

Zasady przekazania danych osobowych:

1)   nie masz obowiązku uczestniczyć w procesie rekrutacyjnym oraz w procesie oceny kwalifikacji i możliwości zaoferowania zatrudnienia w jednostek Sieci Badawczej Łukasiewicz

2)   niepodanie danych, niezłożenie lub nieuzupełnienie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkować będzie wykluczeniem z ww. procesu (aplikacja nie będzie rozpatrywana).

 

 

1. Informacje o Administratorze Danych Osobowych i Inspektorze Ochrony Danych

Administratorem Danych Osobowych jest Centrum Łukasiewicz, ul. Poleczki 19, 02-822 Warszawa,
e-mail: kontakt@lukasiewicz.gov.pl.

Centrum Łukasiewicz wyznaczyło Inspektora Ochrony Danych Osobowych. W sprawie gromadzenia, przetwarzania
i ochrony danych można kontaktować się pod adresem: ul. Poleczki 19, 02-822 Warszawa, e-mail:
dane.osobowe@lukasiewicz.gov.pl.

 

2. Informacje o pobieranych/gromadzonych danych:

 

1)          Cel przetwarzania:

a)       przeprowadzenie rekrutacji, w tym nawiązanie kontaktu na etapie prowadzenia tego procesu oraz nawiązanie stosunku pracy w przypadku pozytywnego jej zakończenia, a także archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu rekrutacji zgodnie z wymogami prawa powszechnie obowiązującego;

b)       przeprowadzenie oceny kwalifikacji i możliwości zatrudnienia w innych jednostkach Sieci Badawczej Łukasiewicz oraz nawiązanie kontaktu, po pozytywnym zakończeniu procesu przez wskazaną jednostkę Sieci Badawczej Łukasiewicz.

2)          Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:

a)       art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO;

b)       art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

c)       art. 22(1) Kodeksu pracy oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Wyjaśniamy, że nie aplikujesz na ogłoszony nabór na określone stanowisko pracy, a zgłaszasz swoją kandydaturę do potencjalnego zatrudniania w jednostkach Sieci Badawczej Łukasiewicz. Tym samym, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzania danych osobowych w przyszłych procesach rekrutacji.

Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie rekrutacji i oceny kwalifikacji
i możliwości zatrudnienia w innych jednostkach Sieci Badawczej Łukasiewicz. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO[1], konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Zgodę należy w takim przypadku przekazać do Centrum Łukasiewicz wraz z dokumentami rekrutacyjnymi. Proponowana treść zgody na przetwarzanie danych osobowych - ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w art. 9 ust 1 RODO na potrzeby rekrutacji prowadzonej przez Centrum Łukasiewicz i ewentualnie zawarcia umowy o pracę
zgodnie z wymogami RODO”.

Kategorie odnośnych danych osobowych: kandydaci do pracy. Źródło pochodzenia danych osobowych: dane zostały przekazane przez osoby, których dane są przetwarzane (podmiot danych).

3)          Informacja o zawarciu umowy powierzenia przetwarzania: Centrum Łukasiewicz może zawrzeć umowy powierzenia w zakresie:

a)   osoby/podmioty trzecie, które zaangażowane są w proces rekrutacyjny,

b)   dostawcom usług zaopatrujących Centrum Łukasiewicz w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne zapewniające sprawne zarządzanie (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom sprzętu, firmom kurierskim i pocztowym).

4)          Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców, jeżeli istnieją: uprawnione organy kontroli.

5)          Informacje o zamiarze przekazania danych osobowych odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej oraz o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję Europejską odpowiedniego stopnia ochrony lub w przypadku przekazania, o którym mowa w art. 46, art. 47 lub art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO: Informacje o zamiarze przekazania danych osobowych odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej oraz o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję Europejską odpowiedniego stopnia ochrony lub
w przypadku przekazania, o którym mowa w art. 46, art. 47 lub art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO: Administrator Danych Osobowych korzysta z Microsoft Office 365, co może spowodować przekazanie Państwa danych osobowych do państwa trzeciego. Regulamin korzystania z Usług Online w zakresie MS Office 365 oraz zobowiązania w odniesieniu do przetwarzania i zabezpieczania danych użytkownika oraz danych osobowych przez usługi online określa dokumentacja Microsoft, w tym w szczególności:

  a)  oświadczenie o ochronie prywatności - https://privacy.microsoft.com/pl-pl/privacystatement; 

  b)  umowa dotycząca usług Microsoft (Microsoft Services Agreement, MSA) - https://www.microsoft.com/pl-pl/servicesagreement/.

W ramach usług Microsoft Office, dane wprowadzone do Microsoft Office 365 będą przetwarzane i przechowywane w określonej lokalizacji geograficznej. Zgodnie z funkcjonalnością usług Microsoft Office w dostępnym panelu administracyjnym w „Profilu Organizacji”, wskazano iż dane przetwarzane są na terenie Unii Europejskiej.

Microsoft zobowiązuje się do przestrzegania przepisów prawa dotyczących świadczenia Usług Online, które dotyczą ogółu dostawców informatycznych.

Microsoft realizuje coroczne audyty Usług Online, obejmujące audyty zabezpieczeń komputerów, środowiska informatycznego i fizycznych Centrów Danych, nadzorowany i upoważnione przez niego firmy trzecie, łącznie
z prawem których szczegóły można znaleźć pod adresem https://www.microsoft.com/pl-pl/trust-center/privacy?docid=27.

6)          Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu:

a)   dane osobowe są przetwarzane przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy;

b)   dokumenty są niszczone w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od dnia ich przekazania do Centrum Łukasiewicz; ze zniszczenia ww. dokumentów sporządzany będzie protokół, w którym będą wskazani kandydaci ubiegający się o pracę (imię i nazwisko oraz inna dodatkowa dana identyfikująca kandydata, np. data urodzenia, adres e-mail), data zniszczenia dokumentów i podpisy osób uczestniczących w zniszczeniu dokumentów; ww. dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu dowodowym i w celu rozliczalności przetwarzania danych osobowych;  

c)   dane osoby zatrudnionej w wyniku rekrutacji w Centrum Łukasiewicz przechowywane są zgodnie z wymogami przepisów prawa powszechnie obowiązującego w zakresie przechowywania akt osobowych; dane osoby zakwalifikowanej do zatrudnienia w innych jednostkach Sieci Badawczej Łukasiewicz są przekazywane do tych jednostek, które w tym zakresie będą prowadziły proces rekrutacji (a dokumenty te w Centrum Łukasiewicz są niszczone, na zasadach wskazanych w lit. b);

d)   dokumenty (w tym ewidencję osób uczestniczących w danym procesie rekrutacji, która zawiera następujące dane osobowe: imię i nazwisko kandydata, adres e-mail, numer telefonu, miasto zamieszkania) związane z rekrutacją, z wyjątkiem aplikacji kandydatów, przechowywane są przez okres 2 lat.

7)          Informacja o profilowaniu (przez profilowanie rozumie się dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się): nie dotyczy.

3. Pouczenie o prawach osoby, której dane są przetwarzane:

 

1)          Posiada Pani/Pan prawo:

a)   dostępu do swoich danych osobowych,

b)   sprostowania swoich danych osobowych,

c)   usunięcia swoich danych osobowych,

d)   ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,

e)   cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych poprzez złożenie/przesłanie pisma na adres:  Centrum Łukasiewicz, ul. Poleczki 19, 02-822 Warszawa, e-mail: dane.osobowe@lukasiewicz.gov.pl – jeżeli uprzednio wyrazili Państwo taką zgodę i przetwarzanie dotyczących Państwa danych odbywa się na jej podstawie,

f)    przenoszenia swoich danych osobowych,

g)   wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych z przyczyn związanych z szczególną Państwa sytuacją zgodnie z art. 21 RODO.

2) Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do złożenia skargi związanej z przetwarzaniem jej danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych lub podmiot/organizację, której dane osobowe zostały przekazane do: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.

 

Informujemy, że nasza siedziba objęta jest monitoringiem wizyjnym.



[1] Art. 9 RODO

ust. 1 - Zabrania się przetwarzania danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby;

ust. 2 - Ust. 1 nie ma zastosowania, jeżeli spełniony jest jeden z poniższych warunków:

a) osoba, której dane dotyczą, wyraziła wyraźną zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach, chyba że prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego przewidują, iż osoba, której dane dotyczą, nie może uchylić zakazu, o którym mowa w ust. 1;

b) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej, o ile jest to dozwolone prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, lub porozumieniem zbiorowym na mocy prawa państwa członkowskiego przewidującymi odpowiednie zabezpieczenia praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą;

(…).

This will close in 0 seconds

x

This will close in 0 seconds