Od 1 marca 2021 roku Aleksandra Rosiak jest dyrektorem Departamentu Komunikacji i PR oraz Rzecznikiem Prasowym Łukasiewicza. Tym samym odpowiada za działania informacyjne i wizerunkowe podejmowane przez Sieć.
Aleksandra Rosiak, była dziennikarka i prezenterka telewizyjna, kieruje departamentem odpowiedzialnym m.in. za kształtowanie i realizację całościowej polityki informacyjnej w zakresie budowania pozytywnych relacji z mediami, liderami opinii, obecność w internecie i mediach społecznościowych oraz komunikację wewnętrzną Łukasiewicza. Sprawuje także nadzór nad działaniami promocyjnymi, budowaniem wizerunku i zarządza marką Sieci Badawczej Łukasiewicz.
– Dołączenie do zespołu Łukasiewicza to dla mnie nowe wyzwanie zawodowe i jednocześnie możliwość wykorzystania dotychczasowego doświadczenia dziennikarskiego do tworzenia wizerunku organizacji, która wpisuje się w to, co ja nazywam „spojrzeniem w przyszłość”. Łukasiewicz to nowoczesne oblicze nauki, która pracuje dla biznesu i która powinna przyciągać zainteresowanie przedsiębiorców chcących wdrażać innowacje i poprawiać konkurencyjność. Jestem przekonana, że Łukasiewicz ze swoją unikalną ofertą, powinien być w centrum uwagi biznesu i przyłożę wszelkich starań by tak się stało – mówi Aleksandra Rosiak, dyrektor Departamentu Komunikacji i PR.
Aleksandra Rosiak z wykształcenia jest specjalistką ds. stosunków międzynarodowych (Uniwersytet Wrocławski), ale już na pierwszym roku studiów rozpoczęła współpracę z Telewizją Wrocław i na kolejnych 14 lat zawodowo związała się z dziennikarstwem. Była autorką i prowadzącą programy w TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Polonia. W Telewizji Polskiej uczestniczyła w powstawaniu różnych formatów i gatunków telewizyjnych (m.in. Kawa czy herbata? Pytanie na Śniadanie, Festiwal Opolski). Prywatnie interesuje się motoryzacją i sztuką, pasjonuje ją międzynarodowa polityka. Lubi jeździć na rowerze, na nartach i spacerować. Kocha Bałtyk i hamaki.
W skład Sieci Badawczej Łukasiewicz wchodzą 32 instytuty naukowo-badawcze, zatrudniające 4500 naukowców i inżynierów, dysponujące 440 laboratoriami i unikalną aparatura badawczą. Tym samym jest to trzecia pod względem wielkości w Europie i największa organizacja badawcza w Polsce. Dostarcza atrakcyjne, kompletne i konkurencyjne rozwiązania technologiczne dla biznesu w dogodny sposób wychodząc naprzeciw jego oczekiwaniom. W zaledwie 15 dni roboczych przedstawia pomysł na rozwiązanie problemu technologicznego. Potencjał Łukasiewicza skupia się wokół takich obszarów badawczych jak: zdrowie, inteligentna mobilność, transformacja cyfrowa oraz zrównoważona gospodarka i energia.