W skład Rady wchodzą przedstawiciele czterech resortów, których Instytuty weszły w skład Łukasiewicza. Są to Sekretarze lub Podsekretarze Stanu w ministerstwach Rozwoju, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Cyfryzacji oraz Klimatu.

Robert Tomanek

Robert Tomanek

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, przewodniczący Rady

Doktor habilitowany (dyscyplina ekonomia i finanse), profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rektor w kadencji 2016-2020, wcześniej prorektor w latach 2008-2016 i prodziekan 2005-2008).

24 stycznia 2020 powołany przez Prezydenta RP w skład Komisji Nadzoru Finansowego. W latach 2017-2019 zasiadał w Radzie Nadzorczej Węglokoks S.A. na stanowisku wiceprzewodniczącego Rady, a następnie przewodniczącego Komitetu Audytu. W okresie 04.07.2019-21.01.2020 w Radzie Nadzorczej JSW SA. W latach 2014-2016 pełnił obowiązki członka i wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Polskiego Radia Katowice S.A. W latach 1992-2004 zastępca dyrektora oraz doradca w Komunikacyjnym Związku Komunalnym GOP.

Ukończył Akademię Ekonomiczną w Katowicach (1987), tam uzyskał stopnie doktora (1995) i doktora habilitowanego (2003). Absolwent programu Personal Leadership Academy w ICAN w Warszawie (2019).

Autor i współautor ponad 180 publikacji, w tym 12 monografii. Od 1998 roku zrealizował samodzielnie, bądź we współautorstwie, ponad 30 zamawianych prac badawczo-wdrożeniowych dotyczących m.in. restrukturyzacji przedsiębiorstw transportowych, polityki i strategii rozwoju transportu w regionach i miastach, a także optymalizacji gospodarki transportowej w sektorze publicznym. Przewodniczący Komisji Transportu PAN w katowickim oddziale PAN (2010-2014), a od 2014 do 2018 wiceprzewodniczący. Od 2005 r. w Komitecie Redakcyjnym „Transportu Miejskiego i Regionalnego”, a od 2009 r. w Radzie Programowej kwartalnika „Transport Problems”.

Żonaty, ojciec córki i syna.

Hobbystycznie uprawia sport – pływanie i rower. Od wielu lat realizuje roczne cele – minimum 200 km pływania i 2500 km roweru MTB. Miłośnik psów.

Andrzej Gut-Mostowy

Sekretarz stanu, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki

3 stycznia 2020 r. powołany na stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju. Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunkach gospodarka turystyczna (studia magisterskie) i gospodarka regionalna (studia doktoranckie).
Poseł na Sejm RP 3 kadencji: 2005–2007, 2007–2011, 2011–2015.

W latach 1998–2005 (2 kadencje) radny Województwa Małopolskiego. Pełnił m.in. stanowisko wiceprzewodniczącego Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki. W latach 1995-1998, Radny Miasta Zakopane i Członek Zarządu Miasta.

Wiceprezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej w latach 2008–2014. Był też prezesem i członkiem Zarządu Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Należał do Zespołu Naukowego „Badania Ruchu Turystycznego w Małopolsce”. Inicjator powołania Małopolskiej Organizacji Turystycznej przez Sejmik Województwa Małopolskiego.
W latach 2005–2009 współzałożyciel i pierwszy zwierzchnik Rycerzy Kolumba w Polsce, największej dobroczynnej katolickiej organizacji na świecie.

Od 2004 r. organizator festynów „Przedsiębiorcy Podhala, Spisza, Orawy Dzieciom” w Rabce. Za tę działalność odznaczony Kawalerem „Orderu Uśmiechu”.

Pochodzi z jednej z najstarszych i najliczniejszych rodzin na Podhalu, która od końca XIX wieku zajmuje się turystyką.

Żonaty, czwórka dzieci.

Zna język angielski.

Anna Kornecka

Anna Kornecka

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii

Urodzona 15 lutego 1984 r. w Częstochowie.

Prawniczka, manager oraz działaczka społeczna.

26 października 2020 r. powołana na wiceministra rozwoju, pracy i technologii. W resorcie odpowiada za budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo.

W ostatnim czasie pełniła funkcję Wiceprezesa Zarządu Krakowskiego Parku Technologicznego sp. z o.o. w Krakowie. Wcześniej była Prezesem spółki Nowe Centrum Administracyjne sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Zasiadała w radach nadzorczych spółek: Nowe Centrum Administracyjne sp. z o.o. oraz Opakomet S.A. Przez wiele lat prowadziła kancelarię radcy prawnego zajmującą się prawną obsługą przedsiębiorstw. Pracowała w zespole doradzającym przy budowie największych infrastrukturalnych inwestycji w kraju związanych z organizacją Euro2012. W latach 2012-2013 wykładowca w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. W latach 2011-2019 sprawowała funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie.

Ukończyła prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim i aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie. Ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowe Studium Prawa Autorskiego, Prasowego i Wydawniczego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Jest absolwentką Europejskiej Akademii Dyplomacji w Warszawie. Aktualnie jest słuchaczem studiów Executive MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, ÉM Normandie Business School we Francji oraz AESE Business School w Portugalii.

Jest radcą prawnym oraz autorem książek i publikacji z dziedziny prawa budowlanego, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz postępowania administracyjnego. Ekspert i doradca w projektach realizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa – “Profesjonalni urzędnicy- prawo budowlane” (2017-2018) oraz Ministerstwo Rozwoju- „Niskoemisyjność i prognozowanie w planowaniu przestrzennym” (2018-2019). Jest doświadczonym wykładowcą szkoleniowym i autorką programów szkoleniowych dla pracowników administracji architektoniczno- budowlanej, nadzoru budowlanego oraz izb inżynierów budownictwa.

Od kilkunastu lat członek, a od 2018 roku Przewodnicząca Obywatelskiego Komitetu Ratowania Krakowa, gdzie odpowiada za coroczną kwestę na rzecz odbudowy zabytkowych nagrobków na cmentarzach Krakowa oraz organizuje prace remontowe i konserwatorskie na Cmentarzu Rakowickim w Krakowie.

Zna język angielski i niemiecki.

Mężatka, ma troje dzieci.

Grzegorz Wrochna

Grzegorz Wrochna

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki

Urodził się 13 marca 1962 r. w Radomiu. Jest profesorem nauk fizycznych. W latach 1986–1991 pracował na Wydziale Fizyki UW, współpracował z ośrodkami DESY w Hamburgu i CERN w Genewie. W latach 1991–1998 w CERN uczestniczył w projektowaniu i budowie eksperymentu CMS przy Wielkim Zderzaczu Hadronów LHC. Od 1999 pracował w Instytucie Problemów Jądrowych, od 2006 jako dyrektor. Był inicjatorem utworzenia Narodowego Centrum Badań Jądrowych w 2011 r. i jego dyrektorem do 2015 r.
Z nominacji MNiSW reprezentował Polskę w komitetach programowych EURATOM (od 2007 r.), w Radzie Nadzorczej European XFEL w Hamburgu (od 2009 r.), Radzie Nadzorczej unijnego Joint Research Centre (od 2019 r.). W latach 2017–2018 był przewodniczącym Komitetu Polityki Naukowej.
W latach 2015–2016 przewodził European Atomic Energy Society, a w latach 2013-2019 był członkiem zarządu europejskiej Platformy Technologicznej Zrównoważonej Energetyki Jądrowej (SNETP). Od 2015 r jest przewodniczącym Nuclear Cogeneration Industrial Initiative (NC2I), jednego z trzech filarów SNETP. W latach 2015–2018 był też członkiem komitetu doradczego “Innowacje jądrowe 2050” Agencji Energii Jądrowej OECD.

Piotr Dziadzio

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska

Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi, gdzie uzyskał tytuł magistra geologii w zakresie stratygraficzno-poszukiwawczym. W Państwowym Instytucie Geologicznym uzyskał tytuł doktora nauk o Ziemi w zakresie geologii. Ukończył Studia podyplomowe z zakresu zarządzania firmą w Wyższej Szkole Biznesu National-Louis Univerisity w Nowym Sączu. Posiada uprawnienia geologiczne kat. I.
Karierę zawodową w geologii rozpoczął w 1992 roku w PAN-Instytucie Nauk Geologicznych. W latach 1993-2006, pracował w PGNiG S.A. w Biurze Geologicznym Geonafta w Gorlicach oraz w Departamencie Poszukiwania Złóż Ośrodku Regionalnym Południe w Jaśle. W latach 2006-2011 był dyrektorem zarządzającym spółką Narzędzia i Urządzenia Wiertnicze sp. z.o.o. w Gorlicach. W latach 2012-2013 pracował w firmach prywatnych związanych z wydobyciem surowców. Następnie od 2014 do chwili obecnej pracuje w Instytucie Nafty i Gazu – Państwowym Instytucie Badawczym.
Piotr Dziadzio jest wieloletnim członkiem Stowarzyszenia Naukowo-Technicznego Inżynierów i Techników Przemysłu Naftowego i Gazowniczego. W 2016 został wybrany na sekretarza generalnego tej organizacji, którą to funkcję pełnił do 31 lipca. Od 2004 do dzisiaj pełnił również funkcję redaktora naczelnego czasopisma Wiadomości Naftowe i Gazownicze. Od 2016 roku jest również sekretarzem Polskiego Komitetu Narodowego Światowej Rady Naftowej (Word Petroleum Council).
Jest on także autorem wielu publikacji naukowych, opracowań, projektów i dokumentacji geologicznych. Posiada stopień Dyrektora Górniczego III stopnia oraz Odznaczenie Honorowe Zasłużony dla Górnictwa RP, którą otrzymał za pracę na rzecz polskiego górnictwa w 2008 r.

Ireneusz Zyska

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska

Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. W latach 2007 – 2011 odbył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Wałbrzychu. W 2011 roku zdał egzamin radcowski i został wpisany na listę radców prawnych.
Od 2000 do 2006 pracował w departamencie prawnym dużej spółki prawa handlowego we Wrocławiu oraz w kancelarii syndyka, zajmując się obsługą prawną przedsiębiorstw.
W latach 2006 do 2011 pełnił funkcję zastępcy burmistrza miasta Świebodzice. W tym czasie był także dwukrotnie wybierany radnym rady miejskiej.
W latach 2012 do 2015 prowadził kancelarię radcy prawnego, w ramach której współpracował z dużymi podmiotami gospodarczymi, w tym spółkami notowanymi na GPW, a także występował w licznych procesach jako pełnomocnik osób fizycznych i prawnych z zakresu prawa cywilnego oraz ochrony konkurencji i konsumentów.
W wyborach parlamentarnych w 2015 roku został wybrany posłem na Sejm RP z okręgu wałbrzyskiego. W Sejmie RP VIII kadencji pracował w Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej, w ramach której przewodniczył pracom podkomisji stałej ds. polityki regionalnej. Pracował także w Komisji Infrastruktury oraz Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka. W marcu 2016 roku został powołany na członka Rady Służby Publicznej przy Prezesie Rady Ministrów.
Założyciel i przewodniczący Parlamentarnego Zespołu Górnictwa i Energii, który w Sejmie RP VIII kadencji stał się ogólnopolską platformą merytorycznej dyskusji i kształtowania opinii na temat transformacji polskiego górnictwa i energetyki, bezpieczeństwa energetycznego, wykorzystania zasobów naturalnych, paliw kopalnych i odnawialnych źródeł energii, rozwoju elektromobilności oraz zastosowania nowoczesnych technologii w procesie zmian i kształtowania polskiego systemu elektroenergetycznego, w tym energetyki jądrowej i rozproszonej.
W wyborach parlamentarnych 2019 roku został wybrany posłem na Sejm RP IX kadencji.

Adam Andruszkiewicz

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji

Urodzony 30 czerwca 1990 roku. Absolwent Instytutu Historii i Nauk Politycznych na Uniwersytecie w Białymstoku, z tytułem magistra stosunków międzynarodowych. Specjalista ds. medialnych. Członek Rady Absolwentów Instytutu Historii i Nauk Politycznych Uniwersytetu w Białymstoku.
Były redaktor kilku redakcji, działacz społeczny studencki, członek Parlamentu Studentów UwB. W 2015 roku wybrany posłem na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej. W latach 2015-2018 pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Łączności z Polakami za granicą.
Aktywny parlamentarzysta, autor niemal 1000 interpelacji i zapytań poselskich.
Minister Adam Andruszkiewicz zastępuje ministra Marka Zagórskiego w czasie jego nieobecności lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków.
Podpisuje, w zastępstwie ministra Marka Zagórskiego, pisma kierujące dokumenty rządowe do uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania, a także do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, Stały Komitet Rady Ministrów, Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji, Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów, Komitet Społeczny Rady Ministrów oraz Komitet do Spraw Europejskich.
Wykonuje czynności kierownictwa wobec: Departamentu Prawnego, Departamentu Polityki Międzynarodowej, Departamentu Rozwiązań Innowacyjnych oraz Departamentu Zarządzania Danymi.