W skład Rady wchodzą przedstawiciele czterech resortów, których Instytuty weszły w skład Łukasiewicza. Są to Sekretarze lub Podsekretarze Stanu w ministerstwach Rozwoju, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Cyfryzacji oraz Klimatu.

Olga Semeniuk

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, Przewodnicząca Rady

17 sierpnia 2021 r. premier Mateusz Morawiecki powołał Olgę Semeniuk na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Od 2  stycznia 2020 r. pełniła funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju, a następnie w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii.

Jednocześnie pełni tez funkcję Pełnomocnika Rządu ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Olga Ewa Semeniuk, ur. 5 grudnia 1988 r. w Warszawie, jest absolwentką Międzywydziałowych Studiów Wschodniosłowiańskich na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Administracji i Nauk Społecznych na Politechnice Warszawskiej. Ponadto, ukończyła studium dla przyszłych  liderów służby publicznej w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego.
Ma wieloletnie doświadczenie w administracji rządowej. W latach 2016-2019 pracowała w Ministerstwie Obrony Narodowej i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W trakcie studiów odbyła staż w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Od 2018 r. jest radną m.st. Warszawy i przewodniczącą Komisji Samorządowej i Integracji Europejskiej. W latach 2014-2018 była radną Dzielnicy Wola, gdzie kierowała Komisją Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego i Działalności Gospodarczej.

Od 2011 r. współpracuje z Polonią i Polakami za Granicą. W latach 2011–2016 pracowała w organizacjach pozarządowych, w tym w Europejskim Instytucie na rzecz Demokracji (EID) i Fundacji Wolność i Demokracja. Konsultant OBWE.

Koordynator kilku projektów, w tym: projektu pt. „Strażnicy Narodowej Pamięci”, biegu „Pamięć Żołnierzy Wyklętych – Bieg Tropem Wilczym”. Zaangażowana jest też w szeroko pojęte inicjatywy związane ze wspieraniem Polaków na Wschodzie.

Zna języki angielski i rosyjski.

Mariusz_Golecki

Mariusz Golecki

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Profesor na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz dyrektor Instytutu Badań Prawnoporównawczych i Interdyscyplinarnych WPiA UŁ. Od 12 października 2019 r. do 5 grudnia 2021 r. pełnił funkcję Rzecznika Finansowego.

W latach 2016-2017 dyrektor Departamentu Prawnego w Ministerstwie Finansów, a następnie dyrektor Departamentu Prawa Międzynarodowego i Europejskiego w Prokuratorii Generalnej RP.

W latach 2016-2020 był przewodniczącym Rady ds. Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania przy Ministrze Finansów, a w latach 2018-2019 członkiem Komisji Kodyfikacyjnej Ogólnego Prawa Podatkowego. W latach 2012-2019 członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Ekonomicznej Analizy Prawa. Delegat Polski w V grupie roboczej Komisji ONZ do Spraw Międzynarodowego Prawa Handlowego (UNCITRAL).

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1998) oraz Uniwersytetu w Cambridge, UK (Trinity College 2002). Od początku pracy naukowej przedmiotem jego badań były regulacje rynku kapitałowego, w szczególności instrumentów pochodnych.

Autor blisko 80 publikacji o zasięgu międzynarodowym z zakresu prawa europejskiego, ekonomicznej analizy prawa oraz regulacji rynku kapitałowego. Członek redakcji serii Economic Analysis of Law in European Legal Scholarship oraz International Journal of Economic Policy Studies. Od 2001 r. realizował badania we współpracy z czołowymi ośrodkami naukowymi w Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Czechach, we Włoszech oraz na Węgrzech i w Japonii.

Żonaty, ma czwórkę dzieci.

Wojciech Murdzek

Sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki

Inżynier elektronik, wieloletni prezydent Świdnicy, poseł na Sejm VIII i IX kadencji. Działacz partii Porozumienie.

W październiku 2019 r. wybrany do Sejmu IX kadencji z listy PiS w Wałbrzychu. Od 2015 do 2019 r., również z listy PiS, był posłem VIII kadencji. Przewodniczył sejmowej nadzwyczajnej komisji ds. deregulacji. Zasiadał również w sejmowych komisjach: gospodarki i rozwoju, finansów publicznych oraz tzw. komisji śledczej ds. VAT.

Jako parlamentarzysta pracował nad ustawą z dnia 4 listopada 2016 roku o zmianie niektórych ustaw określających warunki prowadzenia działalności innowacyjnej zwanej „pierwszą ustawą o innowacyjności”, a także nad ustawą z dnia 9 listopada 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego działalności innowacyjnej, tzw. „drugą ustawą o innowacyjności”.

Urodził się 13 grudnia 1957 r. w Świdnicy. W 1981 r. uzyskał tytuł magistra inżyniera na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Na tej samej uczelni, w 1988 r., ukończył studia podyplomowe na kierunku Projektowanie Systemów Mikroprocesorowych, a w 2008 r. – studia podyplomowe na kierunku New Public Management w Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu.

W latach 1981-1992 był konstruktorem w Zakładach Elektrotechniki Motoryzacyjnej w Świdnicy. Między 1990 a 1998 r. – radnym, wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej w Świdnicy. W latach 1999-2002 – starostą powiatu świdnickiego. A od 2002 do 2014, przez trzy kadencje, sprawował urząd prezydenta Świdnicy. Jako prezydent miasta ściśle współpracował z lokalnymi uczelniami. W latach 2014-2015 – radny Rady Powiatu Świdnickiego.
W 2013 r. otrzymał Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski. W 2014 r. Samorządowego Oskara – nagrodę im. Grzegorza Palki. W tym samym roku Złoty Medal im. Jana Kilińskiego za zasługi dla rzemiosła polskiego oraz Dolnośląskie Gryfy – Nagrodę Gospodarczą. Kolejno w latach 2012, 2013, 2014 otrzymywał Złote godło QI, Perła QI, a w 2009 r. – Dolnośląski Klucz Sukcesu.

Aktywnie zaangażowany w działalność społeczną. Od 1984 r. w Fundacji Pomocy Biednym Dzieciom „Ut unum sint”, od 1990 r. jako jej prezes. Wspiera też m.in. Towarzystwo im. św. Brata Alberta. Wieloletni przewodniczący Stowarzyszenia „Wspólnota Samorządowa Ziemi Świdnickiej”. W latach 2001-2007 był prezesem Sudeckiego Stowarzyszenia Inicjatyw Gospodarczych, które współzakładał.

5 grudnia 2019 r. powołany na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju, był nim do 16 kwietnia 2020 r. Od 16 kwietnia do 19 października 2020 r. pełnił funkcję ministra nauki i szkolnictwa wyższego.

Zasiadał w Radzie Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Biegle włada językiem niemieckim.

Jest żonaty, ma córkę i syna.

Grzegorz Piechowiak

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii

17 sierpnia 2021 r. premier Mateusz Morawiecki powołał Grzegorza Piechowiaka na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Od 19 stycznia 2020 r. pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju, a następnie w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii.

Pełni równocześnie funkcję Pełnomocnika Rządu ds. inwestycji zagranicznych.

Grzegorz Piechowiak urodził się 14 września 1963 roku w Pile. Jest absolwentem socjologii na Wydziale Kościelnych Nauk Historycznych i Społecznych Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie (obecnie UKSW). Ukończył również studia podyplomowe „Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie i upadłości” w Wyższej Szkole Zawodowej Kadry dla Europy w Poznaniu. Posiada licencję syndyka oraz uprawnienia na kandydata do rad nadzorczych jednoosobowych spółek skarbu państwa.

W latach 1992–1997 pracował m.in. jako wicekonsul w ambasadzie polskiej w Rzymie. W latach 2002-2006 był radnym Rady Powiatu Pilskiego z ramienia Porozumienia Samorządowego, a następnie pełnił funkcję Dyrektora Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Pile (2007-2008). Przez kilka lat prowadził również własną działalność gospodarczą.

Poseł na Sejm RP III, VIII i obecnej kadencji, w której przewodniczy Grupie Bilateralnej Polsko-Włoskiej oraz Parlamentarnemu Zespołowi ds. Policji.

Współtworzył Państwową Wyższą Szkołę Zawodową im. Stanisława Staszica w Pile. Został wyrózniony (w 2018 r.) przez Senat Uczelni tytułem honorowym oraz medalem Legatus Almae Matris.

Odznaczony Komandorią Orderu Zasługi Republiki Włoskiej (w 2000 r.).

Żonaty, ojciec córki i syna.

Piotr Dziadzio

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska

Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi, gdzie uzyskał tytuł magistra geologii w zakresie stratygraficzno-poszukiwawczym. W Państwowym Instytucie Geologicznym uzyskał tytuł doktora nauk o Ziemi w zakresie geologii. Ukończył Studia podyplomowe z zakresu zarządzania firmą w Wyższej Szkole Biznesu National-Louis Univerisity w Nowym Sączu. Posiada uprawnienia geologiczne kat. I.
Karierę zawodową w geologii rozpoczął w 1992 roku w PAN-Instytucie Nauk Geologicznych. W latach 1993-2006, pracował w PGNiG S.A. w Biurze Geologicznym Geonafta w Gorlicach oraz w Departamencie Poszukiwania Złóż Ośrodku Regionalnym Południe w Jaśle. W latach 2006-2011 był dyrektorem zarządzającym spółką Narzędzia i Urządzenia Wiertnicze sp. z.o.o. w Gorlicach. W latach 2012-2013 pracował w firmach prywatnych związanych z wydobyciem surowców. Następnie od 2014 do chwili obecnej pracuje w Instytucie Nafty i Gazu – Państwowym Instytucie Badawczym.
Piotr Dziadzio jest wieloletnim członkiem Stowarzyszenia Naukowo-Technicznego Inżynierów i Techników Przemysłu Naftowego i Gazowniczego. W 2016 został wybrany na sekretarza generalnego tej organizacji, którą to funkcję pełnił do 31 lipca. Od 2004 do dzisiaj pełnił również funkcję redaktora naczelnego czasopisma Wiadomości Naftowe i Gazownicze. Od 2016 roku jest również sekretarzem Polskiego Komitetu Narodowego Światowej Rady Naftowej (Word Petroleum Council).
Jest on także autorem wielu publikacji naukowych, opracowań, projektów i dokumentacji geologicznych. Posiada stopień Dyrektora Górniczego III stopnia oraz Odznaczenie Honorowe Zasłużony dla Górnictwa RP, którą otrzymał za pracę na rzecz polskiego górnictwa w 2008 r.

Ireneusz Zyska

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska

Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. W latach 2007 – 2011 odbył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Wałbrzychu. W 2011 roku zdał egzamin radcowski i został wpisany na listę radców prawnych.
Od 2000 do 2006 pracował w departamencie prawnym dużej spółki prawa handlowego we Wrocławiu oraz w kancelarii syndyka, zajmując się obsługą prawną przedsiębiorstw.
W latach 2006 do 2011 pełnił funkcję zastępcy burmistrza miasta Świebodzice. W tym czasie był także dwukrotnie wybierany radnym rady miejskiej.
W latach 2012 do 2015 prowadził kancelarię radcy prawnego, w ramach której współpracował z dużymi podmiotami gospodarczymi, w tym spółkami notowanymi na GPW, a także występował w licznych procesach jako pełnomocnik osób fizycznych i prawnych z zakresu prawa cywilnego oraz ochrony konkurencji i konsumentów.
W wyborach parlamentarnych w 2015 roku został wybrany posłem na Sejm RP z okręgu wałbrzyskiego. W Sejmie RP VIII kadencji pracował w Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej, w ramach której przewodniczył pracom podkomisji stałej ds. polityki regionalnej. Pracował także w Komisji Infrastruktury oraz Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka. W marcu 2016 roku został powołany na członka Rady Służby Publicznej przy Prezesie Rady Ministrów.
Założyciel i przewodniczący Parlamentarnego Zespołu Górnictwa i Energii, który w Sejmie RP VIII kadencji stał się ogólnopolską platformą merytorycznej dyskusji i kształtowania opinii na temat transformacji polskiego górnictwa i energetyki, bezpieczeństwa energetycznego, wykorzystania zasobów naturalnych, paliw kopalnych i odnawialnych źródeł energii, rozwoju elektromobilności oraz zastosowania nowoczesnych technologii w procesie zmian i kształtowania polskiego systemu elektroenergetycznego, w tym energetyki jądrowej i rozproszonej.
W wyborach parlamentarnych 2019 roku został wybrany posłem na Sejm RP IX kadencji.

Adam Andruszkiewicz

Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Poseł na Sejm RP od 2015 roku. Od 28 grudnia 2018 roku pełnił funkcję Sekretarza Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.

Urodzony 30 czerwca 1990 roku. Absolwent Instytutu Historii i Nauk Politycznych na Uniwersytecie w Białymstoku, z tytułem magistra stosunków międzynarodowych. Specjalista ds. medialnych. Członek Rady Absolwentów Instytutu Historii i Nauk Politycznych Uniwersytetu w Białymstoku.

Były redaktor kilku redakcji, działacz społeczny studencki, członek Parlamentu Studentów UwB. W latach 2015 – 2018 pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Łączności z Polakami za granicą.

W Ministerstwie Cyfryzacji nadzorował prace Departamentu Prawnego, Departamentu Polityki Międzynarodowej, Departamentu Rozwiązań Innowacyjnych oraz Departamentu Zarządzania Danymi.

Zadania:

Wykonuje zadania wyznaczone przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.