W skład Rady wchodzą przedstawiciele czterech resortów, których Instytuty weszły w skład Łukasiewicza. Są to Sekretarze lub Podsekretarze Stanu w ministerstwach Rozwoju, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Cyfryzacji oraz Klimatu.

Robert Tomanek

Robert Tomanek

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, przewodniczący Rady

Doktor habilitowany (dyscyplina ekonomia i finanse), profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rektor w kadencji 2016-2020, wcześniej prorektor w latach 2008-2016 i prodziekan 2005-2008).

24 stycznia 2020 powołany przez Prezydenta RP w skład Komisji Nadzoru Finansowego. W latach 2017-2019 zasiadał w Radzie Nadzorczej Węglokoks S.A. na stanowisku wiceprzewodniczącego Rady, a następnie przewodniczącego Komitetu Audytu. W okresie 04.07.2019-21.01.2020 w Radzie Nadzorczej JSW SA. W latach 2014-2016 pełnił obowiązki członka i wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Polskiego Radia Katowice S.A. W latach 1992-2004 zastępca dyrektora oraz doradca w Komunikacyjnym Związku Komunalnym GOP.

Ukończył Akademię Ekonomiczną w Katowicach (1987), tam uzyskał stopnie doktora (1995) i doktora habilitowanego (2003). Absolwent programu Personal Leadership Academy w ICAN w Warszawie (2019).

Autor i współautor ponad 180 publikacji, w tym 12 monografii. Od 1998 roku zrealizował samodzielnie, bądź we współautorstwie, ponad 30 zamawianych prac badawczo-wdrożeniowych dotyczących m.in. restrukturyzacji przedsiębiorstw transportowych, polityki i strategii rozwoju transportu w regionach i miastach, a także optymalizacji gospodarki transportowej w sektorze publicznym. Przewodniczący Komisji Transportu PAN w katowickim oddziale PAN (2010-2014), a od 2014 do 2018 wiceprzewodniczący. Od 2005 r. w Komitecie Redakcyjnym „Transportu Miejskiego i Regionalnego”, a od 2009 r. w Radzie Programowej kwartalnika „Transport Problems”.

Żonaty, ojciec córki i syna.

Hobbystycznie uprawia sport – pływanie i rower. Od wielu lat realizuje roczne cele – minimum 200 km pływania i 2500 km roweru MTB. Miłośnik psów.

Andrzej Gut-Mostowy

Sekretarz stanu, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki

3 stycznia 2020 r. powołany na stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju. Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunkach gospodarka turystyczna (studia magisterskie) i gospodarka regionalna (studia doktoranckie).
Poseł na Sejm RP 3 kadencji: 2005–2007, 2007–2011, 2011–2015.

W latach 1998–2005 (2 kadencje) radny Województwa Małopolskiego. Pełnił m.in. stanowisko wiceprzewodniczącego Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki. W latach 1995-1998, Radny Miasta Zakopane i Członek Zarządu Miasta.

Wiceprezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej w latach 2008–2014. Był też prezesem i członkiem Zarządu Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Należał do Zespołu Naukowego „Badania Ruchu Turystycznego w Małopolsce”. Inicjator powołania Małopolskiej Organizacji Turystycznej przez Sejmik Województwa Małopolskiego.
W latach 2005–2009 współzałożyciel i pierwszy zwierzchnik Rycerzy Kolumba w Polsce, największej dobroczynnej katolickiej organizacji na świecie.

Od 2004 r. organizator festynów „Przedsiębiorcy Podhala, Spisza, Orawy Dzieciom” w Rabce. Za tę działalność odznaczony Kawalerem „Orderu Uśmiechu”.

Pochodzi z jednej z najstarszych i najliczniejszych rodzin na Podhalu, która od końca XIX wieku zajmuje się turystyką.

Żonaty, czwórka dzieci.

Zna język angielski.

Anna Kornecka

Anna Kornecka

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii

Urodzona 15 lutego 1984 r. w Częstochowie.

Prawniczka, manager oraz działaczka społeczna.

26 października 2020 r. powołana na wiceministra rozwoju, pracy i technologii. W resorcie odpowiada za budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo.

W ostatnim czasie pełniła funkcję Wiceprezesa Zarządu Krakowskiego Parku Technologicznego sp. z o.o. w Krakowie. Wcześniej była Prezesem spółki Nowe Centrum Administracyjne sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Zasiadała w radach nadzorczych spółek: Nowe Centrum Administracyjne sp. z o.o. oraz Opakomet S.A. Przez wiele lat prowadziła kancelarię radcy prawnego zajmującą się prawną obsługą przedsiębiorstw. Pracowała w zespole doradzającym przy budowie największych infrastrukturalnych inwestycji w kraju związanych z organizacją Euro2012. W latach 2012-2013 wykładowca w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. W latach 2011-2019 sprawowała funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie.

Ukończyła prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim i aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie. Ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowe Studium Prawa Autorskiego, Prasowego i Wydawniczego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Jest absolwentką Europejskiej Akademii Dyplomacji w Warszawie. Aktualnie jest słuchaczem studiów Executive MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, ÉM Normandie Business School we Francji oraz AESE Business School w Portugalii.

Jest radcą prawnym oraz autorem książek i publikacji z dziedziny prawa budowlanego, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz postępowania administracyjnego. Ekspert i doradca w projektach realizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa – “Profesjonalni urzędnicy- prawo budowlane” (2017-2018) oraz Ministerstwo Rozwoju- „Niskoemisyjność i prognozowanie w planowaniu przestrzennym” (2018-2019). Jest doświadczonym wykładowcą szkoleniowym i autorką programów szkoleniowych dla pracowników administracji architektoniczno- budowlanej, nadzoru budowlanego oraz izb inżynierów budownictwa.

Od kilkunastu lat członek, a od 2018 roku Przewodnicząca Obywatelskiego Komitetu Ratowania Krakowa, gdzie odpowiada za coroczną kwestę na rzecz odbudowy zabytkowych nagrobków na cmentarzach Krakowa oraz organizuje prace remontowe i konserwatorskie na Cmentarzu Rakowickim w Krakowie.

Zna język angielski i niemiecki.

Mężatka, ma troje dzieci.

Wojciech Murdzek

Sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki

Inżynier elektronik, wieloletni prezydent Świdnicy, poseł na Sejm VIII i IX kadencji. Działacz partii Porozumienie.

W październiku 2019 r. wybrany do Sejmu IX kadencji z listy PiS w Wałbrzychu. Od 2015 do 2019 r., również z listy PiS, był posłem VIII kadencji. Przewodniczył sejmowej nadzwyczajnej komisji ds. deregulacji. Zasiadał również w sejmowych komisjach: gospodarki i rozwoju, finansów publicznych oraz tzw. komisji śledczej ds. VAT.

Jako parlamentarzysta pracował nad ustawą z dnia 4 listopada 2016 roku o zmianie niektórych ustaw określających warunki prowadzenia działalności innowacyjnej zwanej „pierwszą ustawą o innowacyjności”, a także nad ustawą z dnia 9 listopada 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego działalności innowacyjnej, tzw. „drugą ustawą o innowacyjności”.

Urodził się 13 grudnia 1957 r. w Świdnicy. W 1981 r. uzyskał tytuł magistra inżyniera na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Na tej samej uczelni, w 1988 r., ukończył studia podyplomowe na kierunku Projektowanie Systemów Mikroprocesorowych, a w 2008 r. – studia podyplomowe na kierunku New Public Management w Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu.

W latach 1981-1992 był konstruktorem w Zakładach Elektrotechniki Motoryzacyjnej w Świdnicy. Między 1990 a 1998 r. – radnym, wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej w Świdnicy. W latach 1999-2002 – starostą powiatu świdnickiego. A od 2002 do 2014, przez trzy kadencje, sprawował urząd prezydenta Świdnicy. Jako prezydent miasta ściśle współpracował z lokalnymi uczelniami. W latach 2014-2015 – radny Rady Powiatu Świdnickiego.
W 2013 r. otrzymał Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski. W 2014 r. Samorządowego Oskara – nagrodę im. Grzegorza Palki. W tym samym roku Złoty Medal im. Jana Kilińskiego za zasługi dla rzemiosła polskiego oraz Dolnośląskie Gryfy – Nagrodę Gospodarczą. Kolejno w latach 2012, 2013, 2014 otrzymywał Złote godło QI, Perła QI, a w 2009 r. – Dolnośląski Klucz Sukcesu.

Aktywnie zaangażowany w działalność społeczną. Od 1984 r. w Fundacji Pomocy Biednym Dzieciom „Ut unum sint”, od 1990 r. jako jej prezes. Wspiera też m.in. Towarzystwo im. św. Brata Alberta. Wieloletni przewodniczący Stowarzyszenia „Wspólnota Samorządowa Ziemi Świdnickiej”. W latach 2001-2007 był prezesem Sudeckiego Stowarzyszenia Inicjatyw Gospodarczych, które współzakładał.

5 grudnia 2019 r. powołany na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju, był nim do 16 kwietnia 2020 r. Od 16 kwietnia do 19 października 2020 r. pełnił funkcję ministra nauki i szkolnictwa wyższego.

Zasiadał w Radzie Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Biegle włada językiem niemieckim.

Jest żonaty, ma córkę i syna.

Piotr Dziadzio

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska

Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi, gdzie uzyskał tytuł magistra geologii w zakresie stratygraficzno-poszukiwawczym. W Państwowym Instytucie Geologicznym uzyskał tytuł doktora nauk o Ziemi w zakresie geologii. Ukończył Studia podyplomowe z zakresu zarządzania firmą w Wyższej Szkole Biznesu National-Louis Univerisity w Nowym Sączu. Posiada uprawnienia geologiczne kat. I.
Karierę zawodową w geologii rozpoczął w 1992 roku w PAN-Instytucie Nauk Geologicznych. W latach 1993-2006, pracował w PGNiG S.A. w Biurze Geologicznym Geonafta w Gorlicach oraz w Departamencie Poszukiwania Złóż Ośrodku Regionalnym Południe w Jaśle. W latach 2006-2011 był dyrektorem zarządzającym spółką Narzędzia i Urządzenia Wiertnicze sp. z.o.o. w Gorlicach. W latach 2012-2013 pracował w firmach prywatnych związanych z wydobyciem surowców. Następnie od 2014 do chwili obecnej pracuje w Instytucie Nafty i Gazu – Państwowym Instytucie Badawczym.
Piotr Dziadzio jest wieloletnim członkiem Stowarzyszenia Naukowo-Technicznego Inżynierów i Techników Przemysłu Naftowego i Gazowniczego. W 2016 został wybrany na sekretarza generalnego tej organizacji, którą to funkcję pełnił do 31 lipca. Od 2004 do dzisiaj pełnił również funkcję redaktora naczelnego czasopisma Wiadomości Naftowe i Gazownicze. Od 2016 roku jest również sekretarzem Polskiego Komitetu Narodowego Światowej Rady Naftowej (Word Petroleum Council).
Jest on także autorem wielu publikacji naukowych, opracowań, projektów i dokumentacji geologicznych. Posiada stopień Dyrektora Górniczego III stopnia oraz Odznaczenie Honorowe Zasłużony dla Górnictwa RP, którą otrzymał za pracę na rzecz polskiego górnictwa w 2008 r.

Ireneusz Zyska

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska

Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. W latach 2007 – 2011 odbył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Wałbrzychu. W 2011 roku zdał egzamin radcowski i został wpisany na listę radców prawnych.
Od 2000 do 2006 pracował w departamencie prawnym dużej spółki prawa handlowego we Wrocławiu oraz w kancelarii syndyka, zajmując się obsługą prawną przedsiębiorstw.
W latach 2006 do 2011 pełnił funkcję zastępcy burmistrza miasta Świebodzice. W tym czasie był także dwukrotnie wybierany radnym rady miejskiej.
W latach 2012 do 2015 prowadził kancelarię radcy prawnego, w ramach której współpracował z dużymi podmiotami gospodarczymi, w tym spółkami notowanymi na GPW, a także występował w licznych procesach jako pełnomocnik osób fizycznych i prawnych z zakresu prawa cywilnego oraz ochrony konkurencji i konsumentów.
W wyborach parlamentarnych w 2015 roku został wybrany posłem na Sejm RP z okręgu wałbrzyskiego. W Sejmie RP VIII kadencji pracował w Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej, w ramach której przewodniczył pracom podkomisji stałej ds. polityki regionalnej. Pracował także w Komisji Infrastruktury oraz Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka. W marcu 2016 roku został powołany na członka Rady Służby Publicznej przy Prezesie Rady Ministrów.
Założyciel i przewodniczący Parlamentarnego Zespołu Górnictwa i Energii, który w Sejmie RP VIII kadencji stał się ogólnopolską platformą merytorycznej dyskusji i kształtowania opinii na temat transformacji polskiego górnictwa i energetyki, bezpieczeństwa energetycznego, wykorzystania zasobów naturalnych, paliw kopalnych i odnawialnych źródeł energii, rozwoju elektromobilności oraz zastosowania nowoczesnych technologii w procesie zmian i kształtowania polskiego systemu elektroenergetycznego, w tym energetyki jądrowej i rozproszonej.
W wyborach parlamentarnych 2019 roku został wybrany posłem na Sejm RP IX kadencji.

Adam Andruszkiewicz

Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Poseł na Sejm RP od 2015 roku. Od 28 grudnia 2018 roku pełnił funkcję Sekretarza Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.

Urodzony 30 czerwca 1990 roku. Absolwent Instytutu Historii i Nauk Politycznych na Uniwersytecie w Białymstoku, z tytułem magistra stosunków międzynarodowych. Specjalista ds. medialnych. Członek Rady Absolwentów Instytutu Historii i Nauk Politycznych Uniwersytetu w Białymstoku.

Były redaktor kilku redakcji, działacz społeczny studencki, członek Parlamentu Studentów UwB. W latach 2015 – 2018 pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Łączności z Polakami za granicą.

W Ministerstwie Cyfryzacji nadzorował prace Departamentu Prawnego, Departamentu Polityki Międzynarodowej, Departamentu Rozwiązań Innowacyjnych oraz Departamentu Zarządzania Danymi.

Zadania:

Wykonuje zadania wyznaczone przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.